Відділ духових інструментів Снятинського технікуму підготовки культурно-освітніх працівників, а нині Калуського коледжу культури та мистецтв започатковано у 1962 році.
Серед перших студентів відділу: Охрим Г.В., Семчій Я.В., Дутчак Б.В., Томчук П.С., Лазорів М.В., Українець Л.С.; колишні викладачі училища Філяк О.В., Боднар Б.І.
Першим головою циклової комісії був випускник Львівської консерваторії Козоровицький П.Р. Він був також керівником духового оркестру, який провадив широку концертну діяльність в селах і містах району та Івано-Франківської області.
За призначенням у 1966 році Козоровицького П.Р. на посаду директора навчального закладу, циклову комісію очолив Ярошевський І.М., який керував нею до 1976 року. Викладачами "снятинського" періоду були: Григораш І.М., Когут О.М., Костисько П.Д., Філяк В.О., Прибора В.М., Атаманюк М.С., Онищук Д.О., Пастушок В.С., Сливка Л.В., Какапич О.М., Смирнов О.О.
З перенесенням у 1976 році училища із Снятина до м. Калуша на посаду голови циклової комісії призначено Пастуха А.Б.
В цей час значно оновлюється склад викладачів. До навчального закладу прийшли викладачі Боднар Б.І., Марищук М.С., Малиш Т.О., Малиш В.В., Черпак В.І.
Керівником духового оркестру призначено Малиша Т.О. - творчу, енергійну особистість, відмінного фахівця. Духовий оркестр під його керівництвом проводить значну громадську та концертну діяльність, приймає участь і часто стає переможцем обласних та республіканських фестивалів, оглядів-конкурсів духових оркестрів.
У 1983 році за ініціативою молодого викладача Бевзюка М.П. створюється естрадний ансамбль, який згодом переріс в естрадний оркестр.
У 1984 році на посаду голови циклової комісії на зміну Пастухові А.Б. Призначено Кофлера Ф.І., який очолював її з вересня 1984 року до січня 1985 року.
З січня 1985 року до вересня 1991 року керівництво комісією здійснював Марищук М.С. В цей період зміцнюється матеріальна база спеціалізації, створюється кабінет методики роботи з духовим оркестром. На відділі діють різноманітні творчі колективи малих форм (курсові оркестри, ансамблі, диксиленд, естрадний оркестр). У 1986 році керівником духового оркестру призначається Боднар Б.І. - колишній випускник училища.
1991 до 1999 року циклову комісію очолює Черпак В.І. На комісії вдосконалюється організаційно-методична робота, паралельно з спеціалізацією "Духові та ударні інструменти" впроваджується спеціалізація "Духові та естрадні інструменти", що приваблює значну кількість абітурієнтів.
Широка творча діяльність естрадного оркестру під керівництвом Бевзюка М.П. спричиняє до присвоєння йому у 1996 році почесного звання "Народний самодіяльний естрадний оркестр".
У 1992 році головою комісії, викладачами, при сприянні адміністрації навчального закладу проведено значну роботу з підготовки святкування тридцятиріччя з дня заснування духового відділу.
В цей період відбуваються зміни керівників духового та естрадного оркестрів. До керівництва духовим оркестром у 1998 році після смерті Боднара Б.І. Прийшов Какапич О.М., якого у 2000 році змінив Сливка Л.В., а на зміну Бевзюку М.П. Прийшов Гринчук С.Є., якого у 1998 році змінив Скаб'як Я.М.
З призначенням у 1999 році Черпака В.І. заступником директора з навчальної роботи, циклову комісію очолив Скаб'як Я.М. - випускник Астраханської консерваторії. Принциповий, вимогливий викладач, добрий фахівець, вмілий організатор — домагається вагомого зростання рівня професійної майстерності студентів. Згодом Скаб'як Я.М. очолив і духовий оркестр.
На даний час циклова комісія духових інструментів налічує вісім викладачів.
За час свого існування спеціалізацією "Духові інструменти" підготовлено понад 700 випускників, серед яких багато дипломантів різноманітних конкурсів та фестивалів. Естрадно-духовий оркестр Калуського коледжу культури та мистецтв під керівництвом Я. М. Скаб'яка є постійним учасником різних фестивалів та концертів і є важливим колективом у мистецькому житті області та країни. Багато випускників закінчили вищі навчальні заклади III-ІV рівня акредитації і працюють в початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах, закладах культури, перебувають на адміністративній службі.
На сучасному етапі роботи викладачі і студенти спеціалізації намагаються на належному рівні утримувати надбання минулих років, творчо розвивати їх.
Вдосконалюється організація навчально-виховного процесу, урізноманітнюються форми творчої роботи, зростає майстерність студентів, в навчальний процес впроваджуються новітні освітні технології.